wtorek, 13 października 2015

Mała wieś. Dziewczyna. Blog.

Zacznijmy od początku. Mała wieś. Dziewczyna. Blog.
Zdziwienie towarzystwa.
Tak o nas. O nas i nie tylko. Ciekawe ile z Was ukrywa to, że ma bloga. Jeśli mieszkacie na wsi i piszecie bloga - może być ciekawie. Wszystko zależy od tego o czym piszecie, wiecie. Dziś, w dobie mega zazdrości i wszechobecnego hejtu - ludzie mogą zbluzgać Cie tylko za to, że Cie nie lubią. Denerwujące jest to, że światem rządzą stereotypy. Dlaczego niby nie mogę być kimś? Że niby dziewczyna z małej wsi nie może się wybić? A może to, że nie ma profesjonalnego sprzętu albo to, że w jej życiu nie potoczyło się wszystko tak jak inni by chcieli, skreśla ją? Bo co, bo ludzie dopisali jej inny opis niż ten rzeczywisty? Ile razy zadawałam sobie ty pytania, budząc się ze snu, w którym byłam wyśmiewana i wytykana Palcami.



Paula: Ja sporo ryzykowałam wysyłając zaproszenia do polubienia fanpage'u mojego bloga do moich znajomych. Udostępniając posty na moim prywatnym profilu - zaczęłam siać istny zamęt! No bo jak to - ona piszę jakiegoś zdurniałego bloga? Idiotka, no idiotka! Nie się zajmie dzieckiem albo telewizja. Zważywszy na to, że blog stał się dość kontrowersyjny - bo mówił prawdę o moim najbliższym otoczeniu - ludzie się zaciekawili. No bo, nie ukrywajmy, ale ciekawość rządzi nami baaardzo często. Ja chciałam pisać. Pisać prawdę, mieć miejsce gdzie będę absolutnie szczera. Spodziewałam się, że dostanie po łbie bo co jak co, ale są tematy o których się nie mówi a ja bezczelnie zaczęłam o nich krzyczeć. I dostałam parę prztyków w ucho, później zaczęli mi internetowo charkać w twarz. Ale razem z tymi hejtami pojawiało się wsparcie moich czytelników, którzy nie raz wycierali mi łzy swoimi ciepłymi mejlami i wiadomościami. Nie poddałam się. I wciąż się nie poddaje. Wierzę, że mój blog ma misje. Nie tylko rozrywkową choć wiecie, czasem trzeba się posmiac. Ale trzeba mówić tez o tym, o czym nie wypada, nie powinno się. Wierzę ze są kobiety w podobnych sytuacjach do mojej i chce by wiedziały że nie są same. I że da się podnieść po każdym kopniaku od życia. Można pisać zawsze, nawet jeśli masz do dyspozycji tylko telefon. Najważniejszą jest pasja. Jeśli ją masz - ludzie zrozumieją, że robisz coś co kochasz. 





Toś: Blog powstał z miłości. Miłości do fotografii. Chciałam by ludzie widzieli to co robię i jak wiele szczęścia mi to daję. Posty z czasem się zmieniały. Na początku były typowo fotograficzne, potem pojawiały się też krótkie cytaty, następnie kartki z pamiętnika, a teraz jest raczej tematycznie. Każdy post ma swój temat, a raz w tygodniu pojawia się taki jak dawniej - zwykły fotograficzny. Blog jest o mnie i moim świecie, ale na postawię tego co dla mnie najważniejsze - na postawie zdjęć. Nigdy nie wstydziłam się tego co kocham. Nigdy nie wstydziłam się swojej pasji, w sumie blog powstał po to, aby dzielić się nią z innymi. Do czasu... Może teraz też się nie wstydzę, ale z czasem moi czytelnicy zmienili się. Zaczęli nie tylko cieszyć się ze mną moim szczęściem, ale także zabierać mi je pisząc anonimy i hejty. Nie, nie przejmuję się nimi, ale jestem człowiekiem i ludzka opinia najzwyczajniej w świecie mnie czasem boli i zawszę obchodzi. Jednak mam swój ulubiony cytat i trzymam się tego co jest w nim powiedziane. Mam 17 lat i podobno to jest wiek, który powinien być poświęcony na planowanie naszego życia - ja jednak wiem - fotografia i blog zostaną ze mną jeszcze na bardzo, bardzo długo.

„Istnieją dwa rodzaje fotografów: tacy, którzy komponują zdjęcia, i tacy, którzy je robią. Pierwsi pracują w pracowniach, dla drugich świat jest pracownią. I dla tych nie istnieje zwyczajność każda rzecz w ich życiu może być źródłem inspiracji.” -Ernst Haas





Elżbieta Cichla-Czarniawska w jednym ze swoich wierszy napisała: "jestem z równin; nic nie wynika z tego, że wysoko mierze" - Dzisiejszy post jest inny. Piszemy go we dwie. Dwie blogerki z Cycowa. Tu nawet nie chodzi o to, że jesteśmy we dwie, chodzi o wiarę w siebie - wiarę, że się uda!





Paulina jest niesamowitą osobą, której los nie oszczędzał... Jednak jest niezwykłą i bardzo ciepłą osobą, która świetnie piszę, dlatego zapraszam Was na jej bloga i obserwowania Jej na portalach społecznościowych!


29 komentarzy :

  1. Ja mieszkam w średnim mieście, ale i tak mnóstwo osób w podobnym wieku do mojego wie o jego istnieniu. Spotykam się z uznaniem bardzo często, ale często też nie..dajmy na to w szkole. Ok, niby były miłe słowa nawet od nauczycieli i połowa szkoły co najmniej mówiła mi 'cześć', jednak np. wychowawczyni obwiniała bloga za moje kłopoty z matmą. Poświęcałam jej dużo czasu, zawsze robiłam zadania domowe (nawet gdy nie wiedziałam,to pomagałam sobie internetem lub omijałam niektóre) w przeciwieństwie do reszty klasy. Niestety zawsze kończyło się to 'zajmij się matmą a nie blogiem'. Osoby w klasie które mnie nie lubiły dosrywały tak samo. Nie żaluję jednak bloga mimo że wszystko ma swoją cenę.. lepiej się spełniać, niż być 'nikim' by nie mieć hejtów.

    OdpowiedzUsuń
  2. nie dawaj się Kochana i podążaj za marzeniami - trzymam za Ciebie kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. O blogu powiadomiłam część znajomych wysyłając im link. Bez komentarza. Jedna z tych osób nie domyśliła się, że to moje. Potem powstał fanpage. Wybrałam kilka osób, które zaprosiłam do polubienia. Chyba zbyt ostrożnie wybierałam, ale jeszcze mogę. W ogóle, w realu najwięcej osób dowiedziało się, gdy na pp mieliśmy mówić o swoim hobby. Ale skutków niet. Problemy małych miejscowości też nie w Łodzi. I nie dla osób, które nie podpisują się imieniem i nazwiskiem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieszkam w małej dzielnicy dużego miasta, gdzie każdy mnie zna. Do dzisiaj nie odważyłam się porozsyłać zaproszeń na bloga wśród znajomych, mimo to, najbliższe mi osoby wiedza o jego istnieniu. Ludzie wiele razy mieli powód do wyzywania mnie i gnębienia, zawsze mam obawę, że blog będzie kolejnym powodem dla nich do wyśmiewania mnie :)

    Piękne zdjęcia, dziewczyny!


    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  5. swietny post! nie slyszalam jakos o niej, zaraz to nadrobie:)

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy post ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Stereotypy są zły, To nie od miejsca zamieszkania, a od naszej determinacji zależ czy nam się uda coś osiągnąć czy nie ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja także jestem wyśmiewana w mojej szkole. Głównie przez niemiłe koleżanki z mojej klasy, ale nie poddaję się, bo po co mam się przystosowywać osobom, które tak naprawdę nic nie znaczą w moim życiu?:)
    zapraszam:)

    http://wercziandweeerczi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Paru moich znajomych wie, że zdecydowałam się założyć bloga, lecz na razie wolę, by wiedziało o tym jak najmniej ludzi z mojego otoczenia :3 Niektóre osoby są naprawdę podłe... :/
    http://sandraahey.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda. Jeśli masz bloga i piszesz go z pasją to ludzie uważają, że jesteś dziwna.
    Świetny pomysł na napisanie wspólnego posta.
    Pozdrawiam, Renii blog- klik!

    OdpowiedzUsuń
  11. Obie jesteście bardzo sympatyczne, bardzo odważne i pełne pasji, dlatego wierzę że wam
    i waszym postom uda się zaistnieć, bo są prosto z serca ;) sama mieszkam na wsi i to takiej
    liczącej trzystu mieszkańców. Malutko. Nie wstydzę się tego że mam pasję, że lubię pisać, że
    działam w internecie, jestem w tego dumna :)
    Pozdrawiam cieplutko myszki :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem z malutkiej miejscowości, moi znajomi już dawno poznali mojego bloga - nie chce myśleć co o mnie mówią - próżna, siedzi tylko i pachnie, a rzeczywistość jest inna, ja odmiennie od Rudej na moim blogu mało piszę o przyziemnych sprawach i o moim otoczeniu (czasem się zdarza) staram się aby blog był lekki, bezproblemowy i odstresowujący, a przez to pewnie wiele osób uważa, że pusty, jednak ja w taki sposób w pewnym stopniu się realizuję, mogę robić zdjęcia, które kocham i pisać co też od zawsze było moim konikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne zdjęcia :)
    http://frazeologizmastrall.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Najważniejsze jest uparcie iść do celu, nie patrząc na opinie innych-robić to,co się kocha:)
    http://j-stayclassy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Orginalny post :) ślicznie wyglądasz
    Zapraszam do mnie- bo-kazdy-moze.blogspot.com (KLIKNIJ)

    OdpowiedzUsuń
  16. najwazniejsze ze robisz to co kochasz i się tego nie wstydzisz! faktycznie na wsi moga podejsc do tego inaczej jednakze teraz co druga osoba ma jakiegos bloga i cos w swiecie robi..kiedys to bylo ogromne zdziwienie zaś dzis bardziej nas szokuje to gdy ktos powie ze nie ma instagrama czy facebooka! piekne fotki :*

    u mnie nowy post, cover piosenki Adele. http://alexwberry.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale ty jestes sliczna!! Mega post i zdjecia!! <3 xxx

    Zapraszam na nowy post!

    http://veronicas-veronicass.blogspot.no/2015/10/autumn-holidays-poland-germany-denmark.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  18. Kto powiedział, że dizewczyna z małej wioski nie moze zostać blogerką ? Nikt! Ludzie gadają i gadać będą ważne że robisz to co kochasz :))
    Zapraszam do siebie http://orchixn.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  19. Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie hejtował, ale należy brać do serca słowa pozytywne i motywujące ;).
    Piękne zdjęcia :).
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  20. śliczne zdjęcia, bardzo fajnie piszesz
    obserwujemy?
    http://werciakwercik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Ludzie mają to do siebie że lubią ściągać Cie na ziemie tylko dlatego że dla ich żałosnej percepcji Twoje cele wydają się nieosiągalne. To tak strasznie wkurwia... /M

    Dwie Perspektywy Blog

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nie przekonałam się jeszcze żeby ujawnić bloga. Tylko przyjaciółki wiedzą. :)

    clemeent.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Przeczytałam kilka twoich wpisów i bardzo ładny blog ! Ja również organizuje i zapisuje wszystko w swoim kalendarzu ! http://moresik123.blogspot.com zapraszam do mnie nowy wpis o różnych woskach zapachowych !

    OdpowiedzUsuń
  24. Przeczytałyśmy twój blog i jesteśmy szczerze mile zaskoczone . Bardzo nam się spodobał :) Może wpadłabyś do nas ?
    Dopiero zaczynamy :) ? http://claudiaandnadia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Super blog ;)
    Zapraszam do mnie http://emptyy-promises.blogspot.com/ ;)
    Będzie mi miło jak mnie odwiedzisz ;)
    Pozdrawiam Stella ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. wszystko tutaj napisane jest prawdą, pochłonęłam posta w kilka minut. zapraszam do siebie, bloga prowadzę krótka ale posty pojawiaja się codziennie, każde wejście, komentarz to dla mnie motywacja do dalszej pracy :* za obserwację odwdzięczam się tym samym <3

    http://dariasobczuk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Naprawde fantastyczny blog! Kolejny ciekawy post, zaglądałam tu już pare razy. Gratuluje pomysłów:) Spodziewaj sie mnie tu czesciej!;) Posty naprawde miło sie czyta :) Zapraszam do siebie u mnie nowy post!:)
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/
    Równiez licze na obserwacje i komentarz :)
    + KLIKNIJ W TEN LINK!
    +KLIKNIJ W TEN LINK!
    KLIKNIJ W TEN LINK!
    +poklikasz u mnie w linki ?
    http://ultraviolence-design.blogspot.com/2015/10/moda-to-deklaracja-twojej-wasnej.html

    Zapraszam do polajkowania mojego fanpage na facebooku! Licze na Ciebie ;)
    mój fanpage! kliknij tutaj

    http://ultraviolence-design.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Spam i obraźliwe komentarze nie są tutaj mile widziane, dlatego jeśli się takie pojawią, to zostaną usunięte.

Z całego serca dziękuję za to wejście
Tosia ♥

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka