sobota, 8 sierpnia 2015

Prosto i klasycznie

Kto powiedział, że klasyczne, jasne i przejrzyste są nudne? Szczerzę nie cierpię tego, że ludzie żyją stereotypami... Przecież to właśnie na takie zdjęcia najbardziej oddziałuję nasza wyobraźnia. To właśnie na zdjęcia sukienek na białym tle najbardziej uruchamiają się wyobraźnie kobiet, bo właśnie wtedy wyobrażają sobie co mogłyby nałożyć na siebie jeszcze, jeśli miałyby daną kreację. Kto lubi zdjęcia kwiatów na kratkowanym tle? Nie chcę nikogo obrażać, ale to po prostu wygląda tandetnie i odpustowo. Im na zdjęciu mniej i jaśniej, tym prościej i lepiej. Najważniejsze to skupić się na tym co chcemy sfotografować, na jednym obiekcie, resztę dostrzeżemy potem, kiedy wyjdzie najpiękniej na świecie, bez żadnych sztucznych obiektów i scenerii. Przecież to zwykła bluzka wisząca na wieszaku może stać się waszym najlepszym i ulubionym zdjęciem.

Druga ważna sprawa! Nie ważne czym robimy zdjęcia! "Dobry fotograf nawet najgorszym telefonem zrobi dobre zdjęcie" ten cytat przewinął się tutaj już kilka razy, ale to słowa mojego Taty, które pocieszają mnie zawszę kiedy jest mi źle, bo uświadamiam sobie, że nie mam w pełni profesjonalnego i najlepszego sprzętu. Czarno-białe zdjęcie, które znajdziecie poniżej zrobiłam przypadkowo przy pracy nad nowym postem, jest to odbicie z lustra moich nóg, które leżą na stolę... - nie wiem czemu, ale ta fotografia przypadła mi szczególnie do gustu. Fotka wygląda na starą, a przez to, że jest tak wykadrowana i zdjęcie trochę śnieży przypomina fotografię wykonaną polaroidem. I pamiętajcie - nie trzeba chodzić na kursy i być najlepszym fotografem, to może być sekunda, kiedy zrobicie jedno z najlepszych zdjęć. Bierzcie się za telefony albo aparaty i spróbujcie zrobić jedno zdjęcie pierwszemu widocznemu obiektowi, który się Wam spodoba, może to zdjęcie stanie się nawet ilustracją Waszego życia?
















15 komentarzy :

  1. bardzo ladne zdjecia:) zalezy co chcemy uwiecznic, bo wiadomo ze np pelnej glebi ostrosci telefonem nie zaznaczymy. Ale liczy sie pomysl i np telefonem latwo zrobic takie tumblrowe zdjecia :))

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. prostota jest najlepsza :) uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdjęcia są śliczne. Na każdym z nich, uwieczniona jest zupełnie inna historia. Fakt - im mniej, tym lepiej. Jednak wszystko zależy od zamiarów, bo może autor chciał uwiecznić przepych na fotografii? Może właśnie chodziło mu o sfotografowanie wazonu z kwiatami na czerwonym, kratkowanym obrusie na tle włączonego telewizora? :D Nigdy nie wiadomo!

    Pozdrawiam,
    INNA MYŚL

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładne zdjęcia :) Ja lubię właściwie wszystko, co jest klasyczne :)
    Zapraszam do wzięcia udziału w konkursie:
    paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Prostota nie jest moim zdaiem zła.Jest o wiele lepsza od tego jakby miało być wszystko w kropki,kratkę czy nie wiadomo co
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście, zdjęcia wyglądają naprawdę interesująco :) I nie trzeba mieć dobrego sprzętu ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie! :*

    http://artistically-immediately.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś tez uważałam, ze największe znaczenie ma sprzęt. Od kiedy mam lustrzankę, wiem, że bardzo sie myliłam. Teraz dopiero widzę, że nie tak łatwo zrobić dobre zdjęcie.

    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. jakie piękne zdjęcia :o

    http://palaania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo dobre fotograficzne porady, szczególnie dla takich osób jak ja, które na robieniu zdjęć nie znają się za bardzo. Świetnie sprawdzają się one w praktyce, co widać po Twoich zdjęciach. Minimalizm to podstawa. A to czarno-białe zdjęcie rzeczywiście wygląda nieziemsko! Pozdrawiam!
    indywidualnyobserwator.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne zdjęcia, często zdarza mi się, że takie przypadkowe fotografie najbardziej mi się podobają!
    Obserwuję, zajrzyj do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne zdjęcia, często zdarza mi się, że takie przypadkowe fotografie najbardziej mi się podobają!
    Obserwuję, zajrzyj do mnie
    http://weliveaswedreamaloneq.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Kocham zdjęcia w tym stylu <3
    Obserwuję ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. tak, masz racje! to nie jakość zdjęcia jest najważniejsza - tylko pomysł, koncepcja i to, co na nim widnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. To pierwsze zdjecie jest takie tumblrowe! :) I widze tam Zakhyntos! Czytalas Losing Hope? Przegenialna ksiazka i seria! :) Co do tematu posta to zgadzam sie. Kazdy moze zrobic dobre zdjecie. Ja tez nie mam lustrzanki, ale liczy sie pomysl.

    Our-womenly-style.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Spam i obraźliwe komentarze nie są tutaj mile widziane, dlatego jeśli się takie pojawią, to zostaną usunięte.

Z całego serca dziękuję za to wejście
Tosia ♥

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka