czwartek, 4 czerwca 2015

Blog - Czynnik życiowy czy sposób na zarabianie pieniędzy?

Hej, kto by przypuszczał, że jednego dnia napiszę dwa bardzo szczerzę i naprawdę mocne posty?Stwierdziłam, że ten miesiąc będzie miesiącem na poruszanie tematów, które często są poruszane gdy ludzie dowiadują się, że mam bloga. Mój blog w lutym obchodził drugie urodziny, kiedy go zakładałam liczyło się to, żebym dodawała na nim owoce mojej pasji, fotografie, które wykonuję, nie liczyła się liczba fanów, wejść albo współpracy, które podejmuję. W tamtym czasie nie myślałam, że będę coś tutaj pisać, a co dopiero poruszać jakieś tematy i problemy, które Was zainteresują.
Liczyło się to, aby ktoś zobaczył moje pracę i je docenił, dalej się to liczy, chociaż ważne jest to, abyście z zaciekawieniem czytali posty.

Najgorszy fakt, który mnie bardzo smuci to fakt, że teraz co czwarta nastolatka ma bloga, który niestety czasem jest "do bani". Nie mi to oceniać, ale kiedy przeglądam rano blogi, co stało się moją codzienną rutyną widzę, że niektóre osoby robią to bez celu, myślą, że z dnia na dzień, staną się szafiarką albo blogerką na jednym poziomie z Maffashion, Ankyls, albo Katarzyną Tusk... Niestety, bardzo mi przykro, ale to nie na tym polega. Ja sama nie jestem jakąś świetną "blogerką", ale to jedno z moich marzeń, przecież to czas prowadzi do kariery i sukcesu! Tak, denerwują mnie komentarze typu - obserwacja za obserwacje? Ale ufam, że już niedługo to się niektórym znudzi i zostaną tylko Ci, którym naprawdę zależy na tym co robią.



Współpraca, jedyny fakt, który mnie w niej smuci to to, że niektóre firmy nie patrzą na to co i jak robisz, tylko na liczby, stałych obserwatorów, ilości wejść itd. Pewnie zaraz w waszych głowach pojawią się hejty, typu: "nie starasz się to masz" albo "nie zasłużyłaś" albo nawet "nie masz nawet co się starać o współpracę z jakąś firmą". Oczywiście jeśli widzę dobrego bloga, na którym pojawia się post i dziewczyna prosi o klikanie w banery, które mają pomóc jej we współpracy - zrobię to, ale nie jeśli ktoś nachalnie prosi mnie o to i wszystkie blogerki, których blogi w tym czasie przeglądam.

Oczywiście mam znajomych, którzy pytali mnie od razu po założeniu bloga, skąd dostanę ubrania, ile pieniędzy dostanę, jak zawiązałam współpracę i w ogóle, ale no cóż...
Z czasem niektórym nic nie wytłumaczysz, ale dla właściwych ludzi wszystko przyjdzie kiedy nadejdzie na to odpowiedni moment...Mam nadzieję, że i Wy wypowiecie się co sądzicie o tym temacie i czy ten post Wam się podobał.

Buziaki, Toś!





Na sobie mam:
Shorty - Stradivarius, Top - Reserved, Czapka - H&M

33 komentarze :

  1. Czas spełnia nasze marzenia! Tyle Ci Kochana napiszę.
    Napiszę też że lubię Twojego bloga, bo piszesz go z pasją... a takie które są zakładane typowo pod współprace omijam szerokim łukiem. Blogowe korzyści to efekt uboczny naszego hobby - po prostu :)

    buziaki!!! :*
    www.xavilove.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam Twój styl pisania :) Czyta się bardzo przyjemnie, no i oczywiście świetnie przekazujesz ważne tematy :)
    pozdrawiam
    agata-rogos.blogspot.com /////// KONKURS

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam nadzieje, ze wlasnie w koncu tym 'blogereczkom' znudzi sie prowadzenie blogow i dadza sobie spokoj, zostawiajac blogosferę pełną interesujących blogów.

    http://feel-that-moments.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Również ostatnio poruszyłam ten temat na swoim blogu. Dzieciaczki chcą zarabiać na blogach które tak naprawdę są.. do dupy!
    A czy nie powinna być to pasja do pisania? Pozdrawiam
    ladyfashworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Porównanie Ankyls do Maffashion trochę kiepskie. Ankyls nie jest tak znana jak Maff. No, ale z jednym się zgodzę. Jak zakłada się bloga to nie dlatego, żeby mieć z tego jakieś korzyści, bo jeśli będziemy dążyć tylko do tego to raczej osiągniemy odwrotny skutek. To trzeba robić, ponieważ się to lubi. Zresztą jak wszystko.
    panialeksandria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Hm, blog musi być naszą pasją. Ma przybierać formy takie jakie nam się podobają, a nie innym. To nam ma sprawiać przyjemność - innym przy okazji :) Twój blog jest cudowny, obserwuje Cie, codziennie wchodze kilka razy, z nadzieją ze dodałas coś nowego. Robisz przepiękne zdjęcia! Kiedy wpadłam na Twojego bloga przez przypadek, to od razy
    u przeglądnęłam każdy post! Cudownie, trzymaj się i wierz w siebie :) - to tak a propos tego posta niżej ;)

    http://nataliakupczak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. blogosfera jest teraz zalana blogami "o wszystkim i o niczym" :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdy założyłam bloga, to załamałam się, gdy usłyszałam, że niektórzy oceniają mnie właśnie tak - że chcę go mieć dla współpracy z jakimiś firmami, słyszałam też komentarze w stylu 'zakładanie bloga teraz nie ma sensu, bo się nie wybijesz'. Wow. Byłam załamana, bo założyłam go z pasji pisania i z chęci podzielenia się z ludźmi jakimiś przemyśleniami, produktami czy zdjęciami. I uważam, że blog to sposób na życie, ale niekoniecznie na zarabianie, a na pasję, którą się ma, lub której często, niestety, nie ma. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zgadzam się z Tobą, blogów jest coraz więcej. Spora część z tych blogerek rezygnuje z blogowania po kilku postach, a część zostaje i bloguje tylko dla współprac. Coraz mniej jest blogów pisanych z czystej przyjemności. Twój na pewno pisany jest z pasji, to widać :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj zgadzam się. Bardzo irytuje mnie, gdy co drugi blog prowadzony jest dla współpracy, a prawie każdy komentarz to coś typu "obs za obs'. To naprawdę smutne. Blog powinien być prowadzony z pasji.
    Piękne zdjęcia:) Obserwuję!:)

    Pozdrawiam! ♥
    moja Personalna Galaktyka Absurdu

    OdpowiedzUsuń
  11. Miałam te same pytania od znajomych :D dla mnie to mega żałosne - blogi dla współprac :)
    http://onlydreams8.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz zupełną racje. Denerwuje mnie tyle komenatzry typu zapraszam do mnie, osoby chcą się tylko i wyłącznie wybić, dostawać za darmo ciuchy. Ja prowadzilam bloga przez rok, później mialam rok przerwy. Teraz wracam z czystym kontem. Uwielbiam pisać, robić zdjęcia i chcialabym avy onne dziewczyny też dlatego tworzyly blogi - z pasji... no ale cóż co my możemy zrobić.
    Zapraszam do mnie:
    halloitsjulia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. zakochałam się w twoich okularach przeciwsłonecznych ♥

    BLOG
    INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  14. Niektórzy niestety trochę gubią sens blogowania prosząc stale o obserwacje i kliknięcia.

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!




    OdpowiedzUsuń
  15. Ale masz świetne włoski, naprawdę! ;)

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Tutaj masz rację, ja dopiero zaczęłam blogowac ale nawet nie chciałabym tych współprac. Jestem na twoim blogu pierwszy raz ale świetnie piszesz i dodajesz ładne zdjęcia ;)

    Zapraszam do siebie;)
    werczik-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja bloga zaczęłam prowadzić dla przyjemności i poznania nowych ludzi :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja gdy zaczynałam prowadzić bloga nawet nie wiedziałam, że jakieś współprace istnieją :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Super blog! Bardzo zachęcający ;)
    Zapraszam do siebie: marthasmoblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój pierwszy blog powstał około 10 lat temu. Od tego czasu miałam ich już kilka i każdy z nich zawierał cząstkę mnie i był pisany z pasji. Kiedyś nie było czegoś takiego jak współprace, a ludzie tworzyli blogi głównie dla siebie, z sercem i miłością. Szkoda, że takich miejsc jest w sieci coraz mniej. U Ciebie jest bardzo miło i będę zaglądać częściej :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Skoro lubisz robić zdjęcia to polecam wpaść do mnie, zachęcam do oceniania ;)
    Zapraszam do zaobserwowania mojego bloga: http://dosiadudkowska.blogspot.com/ ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja mam dwie współpracę, ale zakładając bloga nie liczyłam nawet na nie. Może mój blog też nie jest idealny, ale prowadzę go z pasji i lubię pisać posty. Czasem mniej ciekawe, a czasem może ciut bardziej interesujące. Również bardzo denerwują mnie komentarze typu "obs za obs". Skoro komuś zależy tylko na współpracach to po co mieć bloga? Ah no tak dla darmowych rzeczy....

    Śliczne zdjęcia ♥

    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Rozumiem jeśli ktoś ma z 2 współpracę ale jeśli ma z 10 współprac to wiadomo po co komu jest taki blog ehh do mnie napisała wczoraj firma z propozycją współpracy,bardzo się ucieszyłam,że ktoś hmm "zauważył mnie".
    Nie lubię gdy ktoś ma sztuczne obserwacje.
    MÓJBLOG-KLIK

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny post! :)
    Ładne zdjęcia :d
    Obserwujemy?
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ciekawy post :D
    Obserwujemy?
    Zapraszam do mnie: http://rikaa-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetne zdjęcia. Obserwujemy?
    http://kaczuchove.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Tosiu śliczne z Ciebie lokate dziewczę :) prawdę piszesz, też chciałam ostatnio poczytać coś ciekawego ale mam wrażenie że teraz wszystkie blogi są o modzie... a szkoda, bo myślę że większość z tych dziewczyn nawet nie zdaje sobie sprawy ile ciekawszych rzeczy mają do zaoferowania :) buziaki dla Ciebie!

    OdpowiedzUsuń
  28. dla mnie blog jest swego rodzaju hobby. zalozylam go po cieazy ,zeby sie czyms zajac , jakos sie oderwac od pieluch itp :P hihi nawet do glowy mi nie przyszly wtedy jakies wspolprace , ale firmy z czasem same zaczely sie zglaszac :)
    wygladasz swietnie w tej czapeczce!

    OdpowiedzUsuń
  29. Myślę, że bloga powinniśmy prowadzić z pasji, a nie dla samych korzyści. :)

    Zapraszam na nowy post! Jeśli Ci się spodoba będzie mi bardzo miło, jeśli skomentujesz i zaobserwujesz mój blog. :)
    alexandrak-blog.blogspot.com KLIK!




    OdpowiedzUsuń

Spam i obraźliwe komentarze nie są tutaj mile widziane, dlatego jeśli się takie pojawią, to zostaną usunięte.

Z całego serca dziękuję za to wejście
Tosia ♥

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka